الأحد، 23 يناير 2011

بيني وبين نفسي

قعدت بيني وبين نفسي

وقلت لازم أتغير وأغير

المشكله كل ماجي أتغير

ألاقي الاحوال للاوحش تتغير

وقعدت تاني متحير

وقلت صح لازم أغير من نفسي

وبعدين ابقي غيري أغير

جيت اتكلم في السياسة

كان هيقطعولي لساني

قلت لالا ياعم وانا ماالي

سبت السياسه

وجيت اقلل من الحرام

لقيته كبر وبقي برج عاالي

الناس بتحتمي فيه ولقيت معاهم خلاني

اتفرجت من بعيد وقولت ياعم

خليني احسن في حاالي

زهقت تعبت وعرفت ان كل ده احلام وامااني

كان نفسي اتغير بس الظروف خلتني اعااني

صح اكتب شعر اعبر عن احوالي

وكفايه بقي كلام افلام واغاني

لاقتني بقول:

الحلزونه والحلزون

اتقابلوا في خورم الاوزون

الحلزونه كانت في متاهه

والحلزون لما استناها

هربت وقعت جوه البير

السما بتمطر مسامير

علي ارض ميدان التحرير

الحلزون مكبوت واسير

الحلزونه انتحرت فجأه

والحلزون ضربته عربيه

عدت في ميدان التحرير

طب اعمل ايه؟؟؟ حتي اللي كتبتوا طلع كلام افلام واغاني!!!!!!!!

وده كان بالورقه والقلم

هناك 3 تعليقات:

faten يقول...

السلام عليكم
بجد بجد انا مش لاقيه تعليق على الكلام الجامد دا
كلام سهل وبسيط جدااا جدااا واكتر جزء عجبنى
زهقت تعبت وعرفت ان كل ده احلام وامااني

كان نفسي اتغير بس الظروف خلتني اعااني

صح اكتب شعر اعبر عن احوالي

وكفايه بقي كلام افلام واغاني
هربت وقعت جوه البير

السما بتمطر مسامير

علي ارض ميدان التحرير
Keep its up

العندليب يقول...

faten
وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
ربنا يكرمك يابشمهندسه ده بس من ذوقك
وايون فعلا هو كلام سهل وبسيط جدا عشان ده اللي عارفه
مش اروح اجيب الفاظ كده زي سمعت صوت البلبل يترنم
هههههههههه
ياريتني كنت اعرف اكتب الفاظ معقده كده
كنت دخلت تربيه احسن
بس هي ناقصه تعقيد بقي
يبقي تعقيد ف الكليه وفي الكلام كمان
وشكرا علي ردك يا بشمهندسه
نورتي مدونتك
سلام عليكم

غير معرف يقول...
أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.